1. Inleiding
Welkom bij de gezamenlijke privacyverklaring van PriServices B.V. en de aan haar gelieerde ondernemingen: PriPost B.V., PriParcel B.V., PriOffice B.V. en PriTelecom (hierna gezamenlijk “wij” of “ons”). Deze verklaring legt uit hoe wij persoonsgegevens verwerken wanneer u gebruikmaakt van onze diensten, websites en (online) portalen, waaronder de diensten van:
- PriPost: Postverwerking en -doorsturing;
- PriParcel: Verzending en doorsturing van (pakket)zendingen;
- PriOffice: Kantoor- en werkplekdiensten (lidmaatschapsvorm);
- PriTelecom: Telecommunicatiediensten;
- PriServices: Beheer van financiële aspecten, depot en administratie voor bovengenoemde diensten.
We willen u graag transparant informeren over welke gegevens we verzamelen, met welk doel, hoe lang we ze bewaren en welke rechten u heeft. De verwerking van persoonsgegevens door ons voldoet aan de relevante Europese en nationale privacywetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
2. Verwerkingsverantwoordelijke en Verwerker
- PriServices B.V. is in veel gevallen verwerker voor de dochter-BV’s (PriPost, PriParcel, PriOffice) die zelf optreden als verwerkingsverantwoordelijke.
- PriTelecom is een handelsnaam van PriServices B.V. en treedt in dat geval zelf op als verwerkingsverantwoordelijke.
- Voor sommige situaties waarin wij (bijvoorbeeld voor PriPost) persoonsgegevens van eindgebruikers of derde partijen verwerken (zoals scannen van post), sluiten wij een aparte verwerkersovereenkomst (DPA).
- In deze privacyverklaring treden we gezamenlijk naar buiten als “PriServices Groep”.
Vragen over uw gegevens?
Neem dan contact op via de contactgegevens onderaan deze verklaring.
3. Welke gegevens verwerken wij en met welk doel?
3.1 Algemene gegevens (Account, Facturatie, Depot)
Wanneer u zich aanmeldt bij één van onze diensten, maken we een account aan in ons PriPortal. We verwerken daarbij:
- Basisgegevens: naam (voor- en achternaam), bedrijfsnaam, adres, e-mailadres, telefoonnummer;
- Financiële gegevens: betaalgegevens, factuuradres, Depot-transacties, incassogegevens;
- Communicatie: correspondentie met de klantenservice, vragen en opmerkingen via het PriPortal.
Doel & grondslag
- Uitvoering Overeenkomst voor facturatie, levering van diensten en accountbeheer;
- Wettelijke plicht voor onze financiële administratie (7 jaar bewaarplicht).
3.2 PriPost
Voor PriPost (postverwerking en -doorsturing) verwerken wij:
- Postadresgegevens: het adres waar wij post namens u ontvangen;
- Gegevens van (eventuele) geadresseerden;
- Scans van post (indien u die dienst afneemt). Bij postscans kunnen (bijzondere) persoonsgegevens van derden voorkomen.
- KYC/WWFT-gegevens (kopie ID, KvK-uittreksel, etc.), wettelijk vereist bij domicilieverlening.
Doel & grondslag
- Uitvoering Overeenkomst om uw post te ontvangen, scannen, forwarden;
- Wettelijke plicht (WWFT) voor identificatie/domiciliecontrole;
- Gerechtvaardigd belang om fraude te voorkomen, adressen te verifiëren.
Verwerkersovereenkomst
Wanneer wij post scannen die persoonsgegevens van derden bevat, kunnen we optreden als verwerker in uw opdracht. In dat geval is onze Algemene Verwerkersovereenkomst (DPA) voor PriPost van toepassing. Deze kunt u inzien en printen via de volgende link:
https://www.legaldocs.center/priservices/t01-nl-post-dpa.html
3.3 PriParcel
Voor PriParcel (verzending van pakketten) verwerken wij:
- NAW-gegevens van afzender en geadresseerde;
- Inhoudsgegevens (beperkt tot wat noodzakelijk is, wij controleren doorgaans niet de inhoud tenzij er een wettelijk vermoeden van verboden goederen is).
- Trackinggegevens (verzendstatus, transportinformatie).
Doel & grondslag
- Uitvoering Overeenkomst om zendingen aan te maken en af te handelen met vervoerders;
- Wettelijke plicht (douanewetgeving) in geval van internationale verzendingen;
- Gerechtvaardigd belang om fraude of misbruik te detecteren (bijv. controle op gevaarlijke goederen).
Verwerkersovereenkomst
Indien u (als webshop) ervoor kiest dat PriParcel retourzendingen of data van uw klanten verwerkt, kan een separate DPA van toepassing zijn. Deze kunt u inzien en printen via de volgende link:
https://www.legaldocs.center/priservices/t01-nl-parcel-dpa.html
3.4 PriOffice
Voor PriOffice (kantoor- en werkplekdiensten) verwerken wij:
- Lidmaatschapsgegevens: naam, bedrijfsnaam, contactgegevens;
- Eventueel ID-gegevens en KvK-uittreksel voor domicilieverlening (indien relevant);
- Toegangsregistratie voor de werkplek (in- en uitchecken, reserveringen).
Doel & grondslag
- Uitvoering Overeenkomst lidmaatschap en kantoorservices;
- Wettelijke plicht (WWFT) bij bepaalde domiciliëring.
- Gerechtvaardigd belang om orde en veiligheid in de kantoorlocatie te waarborgen.
3.5 PriTelecom
Voor PriTelecom (telecommunicatiediensten, handelend onder PriServices B.V.) verwerken wij:
- Communicatiegegevens: telefoonnummer, gespreksmetadata (tijdstip, duur, bestemming).
- Identificatie: bij abonnementen en nummerportering kan ID- en adresverificatie nodig zijn.
- Verkeersgegevens (in zoverre wettelijk toegestaan), met inachtneming van de Telecommunicatiewet.
Doel & Grondslag
- Uitvoering Overeenkomst voor telefonie-/VoIP-diensten;
- Wettelijke plicht Telecommunicatiewet (o.a. bewaarplicht in beperkte gevallen);
- Gerechtvaardigd belang (fraudepreventie, netwerkbeveiliging).
3.6 KYC/AML-checks
Voor bepaalde diensten (PriPost, PriOffice, PriTelecom) zijn wij verplicht de identiteit van onze klanten te controleren (WWFT). Dit kan inhouden:
- Documentcontrole (ID, paspoort, etc.);
- Adverse Media- en AML-check (screening op sanctielijsten).
Voor onze ID-check en KYC controle gebruiken wij software en de diensten van ZignSec AB, een bedrijf gevestigd in Stockholm (Zweden). De feitelijke verwerking (o.a. het inzien van ID-documenten) vindt geheel in de EU plaats door onze eigen medewerkers en/of subverwerkers binnen de EER.
8. Beveiliging van persoonsgegevens
Wij hechten groot belang aan een zorgvuldige en veilige verwerking van uw persoonsgegevens. Daarom hebben wij technische en organisatorische maatregelen getroffen die voldoen aan de ISO 27001- en ISO 27701-standaarden. Deze standaarden bieden een raamwerk voor de beveiliging van zowel algemene (ISO 27001) als privacygerelateerde (ISO 27701) informatie. Onze softwareleverancier AGS, die het PriPortal ontwikkelt en onderhoud, is ISO-gecertificeerd en hanteert dezelfde hoge normen.
Encryptie (versleuteling)
- Versleutelde opslag:
Alle PII (Persoonlijk Identificeerbare Informatie) die wij verwerken, wordt op versleutelde wijze opgeslagen. Dit geldt met name voor paspoortgegevens en andere documenten die in het kader van onze diensten (zoals KYC/AML-checks) worden verwerkt.
- Encryptie in rust en in transit:
Waar mogelijk passen wij encryptie toe, zowel wanneer gegevens ‘in rust’ staan in onze database(s) als wanneer ze ‘in transit’ zijn (bijvoorbeeld via SSL/TLS bij het inloggen en uploaden/downloaden van bestanden). Hierdoor kunnen onbevoegden geen toegang verkrijgen tot de informatie, zelfs als zij onrechtmatig toegang tot onze systemen zouden krijgen.
Toegangsbeheer en autorisaties
- Strikte autorisatie:
PII-data is alleen toegankelijk voor bevoegde medewerkers, die de gegevens noodzakelijkerwijs nodig hebben voor de uitvoering van hun taken (bijvoorbeeld de compliance-afdeling bij een KYC-check, of de klantenservice bij een facturatievraag).
- Rolgebaseerde toegangscontrole:
Wij werken met rol- en taakgebaseerde autorisaties, zodat een medewerker enkel de minimale rechten krijgt die nodig zijn.
- Logging en monitoring:
Toegang tot gevoelige gegevens wordt gelogd en gemonitord. Eventuele ongeautoriseerde toegangspogingen kunnen zo worden gedetecteerd.
Continu onderhoud en audits
- ISO 27001- en 27701-certificering:
In samenwerking met onze softwareleverancier AGS voldoen wij aan de vereisten van ISO 27001 (Information Security Management) en ISO 27701 (Privacy Information Management). Deze certificeringen worden periodiek getoetst door een onafhankelijke auditor.
- Regelmatige audits:
Wij (en/of AGS) voeren regelmatig interne en externe audits uit om de effectiviteit van de beveiligingsmaatregelen te beoordelen en, indien nodig, aan te scherpen.
- Up-to-date software:
Onze servers en systemen worden regelmatig gepatcht en beveiligingsupdates worden snel doorgevoerd.
Overige maatregelen
- Fysieke beveiliging:
De datacenters waarin onze servers staan, kennen strenge toegangscontroles (zoals biometrische identificatie en 24/7 cameratoezicht).
- Incidentrespons:
We hebben een procedure voor incidentrespons en datalekken, waarin staat hoe we handelen en communiceren als er onverhoopt iets misgaat.
Dank u wel voor het vertrouwen dat u in ons stelt. We doen er alles aan om uw persoonsgegevens zorgvuldig en veilig te behandelen.