PriServices – Algemene Voorwaarden

Artikel 1. Definities en Toepasselijkheid

1.1 Definities

1.2 Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, rechtsbetrekkingen en overeenkomsten waarbij PriServices (inclusief dochter-BV’s en handelsnamen) werkzaamheden verricht in het kader van de Diensten.
  2. Indien er sprake is van aanvullende Dienstspecifieke Voorwaarden (bijvoorbeeld voor PriPost, PriOffice, PriParcel of PriTelecom), dan zijn deze onlosmakelijk verbonden met en aanvullend op deze Algemene Voorwaarden.
  3. In geval van strijdigheid tussen deze Algemene Voorwaarden en de Dienstspecifieke Voorwaarden voor een bepaalde Dienst, prevaleren de Dienstspecifieke Voorwaarden.
  4. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn alleen geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.

1.3 Rol van PriServices

Artikel 2. Totstandkoming Overeenkomst en Diensten

2.1 Aanvraag en acceptatie

  1. De Overeenkomst komt tot stand zodra de Klant zich registreert via het PriPortal (of anderszins) en expliciet akkoord gaat met deze Algemene Voorwaarden en eventuele Dienstspecifieke Voorwaarden.
  2. PriServices behoudt zich het recht voor om een (dienst)aanvraag van een Klant te weigeren of aanvullende voorwaarden te stellen, bijvoorbeeld op grond van (wettelijke) verplichtingen of interne risicobeoordeling. Binnen 2 weken na de aanvraag zal PriServices hieromtent uitsluitsel geven en de eventueel betaalde gelden kostenloos retourneren aan de Klant.

2.2 Dienstspecifieke Voorwaarden en Contract

  1. Voor elke afzonderlijke Dienst (PriPost, PriOffice, PriParcel, PriTelecom) kan een aparte overeenkomst en/of set Dienstspecifieke Voorwaarden gelden.
  2. Indien de Klant een specifieke Dienst afneemt, geldt dat de Klant eveneens akkoord gaat met de betreffende Dienstspecifieke Voorwaarden, die samen met deze Algemene Voorwaarden de Overeenkomst vormen.

2.3 Verplichtingen van de Klant

  1. De Klant verstrekt aan PriServices te allen tijde juiste, volledige en actuele gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst.
  2. De Klant is zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van zijn/haar (inlog)gegevens en dient verlies, diefstal of ongeautoriseerd gebruik direct te melden bij PriServices.
  3. De Klant dient de inloggegevens voor het PriPortal (gebruikersnaam, wachtwoord, etc.) strikt vertrouwelijk te houden en niet aan derden te verstrekken. Indien er aanwijzingen zijn dat onbevoegden deze gegevens hebben bemachtigd of misbruiken, meldt de Klant dit onverwijld bij PriServices, zodat PriServices nieuwe inloggegevens kan verstrekken of extra verificatiestappen kan eisen.
  4. De Klant kan bij vermoeden van misbruik kosteloos verzoeken om nieuwe inloggegevens. Ook PriServices kan bij vermoeden van misbruik nieuwe login- of verificatiegegevens opleggen en/of aanvullende verificatie eisen.

Artikel 3. Communicatie, app en verantwoordelijkheid voor berichten

  1. PriServices stelt een speciale (mobiele) applicatie (“de App”) ter beschikking, alsmede een online portaal (“PriPortal”), om de Klant te informeren over belangrijke statusupdates, facturen, STANDBY-redenen en overige berichten die relevant zijn voor het gebruik van de Diensten.
  2. De Klant is verplicht de App te installeren op zijn/haar smartphone (indien technisch mogelijk) en ervoor te zorgen dat pushmeldingen of notificaties zijn toegestaan. Tevens dient de Klant op elk moment een geldig en werkend e-mailadres in zijn/haar account te hebben geregistreerd.
  3. De Klant dient ten minste eens per twee weken in te loggen in het portaal om eventuele berichten of (STANDBY-)meldingen in te zien, ook als pushmeldingen of e-mails niet zijn ontvangen of gemist.
  4. Indien PriServices een bericht verstuurt via de App en/of per e-mail, geldt dat de Klant geacht wordt hiervan op de hoogte te kunnen zijn. PriServices kan niet aansprakelijk worden gehouden voor enige schade die ontstaat doordat de Klant geen gebruik maakt van de App, de notificaties niet heeft ingeschakeld of om andere redenen de berichten niet leest.
  5. Misbruik of onjuist gebruik van de App of het portaal komt voor rekening en risico van de Klant, tenzij de Klant kan aantonen dat hij alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen heeft getroffen.

Artikel 4. Financiële bepalingen (Betaling, Depot, Incasso)

4.1 Tarieven en facturering

  1. De tarieven voor de Diensten worden vastgesteld door de betreffende dochter-BV (PriPost, PriOffice, PriParcel, PriTelecom) of PriServices (in geval van algemene kosten). Deze tarieven worden gepubliceerd op de betreffende website(s), het PriPortal en/of in een schriftelijke aanbieding.
  2. PriServices kan de facturering centraliseren en de opbrengsten doorboeken aan de dochteronderneming of handelsnaam die de Dienst feitelijk levert.
  3. Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn alle in deze Overeenkomst en in de Dienstspecifieke Voorwaarden opgenomen tarieven, kosten en prijzen exclusief btw en eventuele andere heffingen van overheidswege. Deze exclusiviteit geldt voor alle overeenkomsten en diensten onder de paraplu van PriServices B.V. (waaronder PriPost, PriOffice, PriParcel en PriTelecom).

4.2 Depot

  1. In de meeste gevallen werkt PriServices met een Depot (tegoed) waarop de Klant vooruitbetaalt. Aan het einde van een periode of bij specifieke afname wordt het benodigde bedrag op het Depot in mindering gebracht.
  2. De Klant is verplicht zorg te dragen voor voldoende saldo. Bij een ontoereikend Depot kan PriServices de Dienst (gedeeltelijk) opschorten of om aanvullende betaling verzoeken.

4.3 Betaling

  1. Factuurklanten: Indien de Klant een factuur ontvangt (alleen indien dit expliciet is overeengekomen), dient betaling te geschieden binnen de op de factuur vermelde termijn. In alle andere gevallen wordt de factuur automatisch verrekend met het Depot.
  2. Indien PriServices gebruikmaakt van automatische incasso, zijn de “Voorwaarden Incasso Machtiging” (zie Bijlage) van toepassing.
  3. Indien de Klant in gebreke blijft met tijdige betaling, is de Klant zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. PriServices is gerechtigd de wettelijke (handels)rente en incassokosten te berekenen.
  4. Eventuele bezwaren tegen (onderdelen van) een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.

4.4 Tariefwijzigingen

  1. PriServices (of de betreffende dochter-BV) heeft het recht de tarieven periodiek te herzien. De Klant wordt hier minimaal één kalendermaand van tevoren van op de hoogte gesteld.
  2. Indien de Klant niet akkoord gaat met de tariefverhoging, heeft de Klant het recht de specifieke Dienst op te zeggen conform de Dienstspecifieke Voorwaarden.

4.5 Verrekening tussen accounts

  1. Indien een Klant meerdere accounts heeft (bijv. voor verschillende bedrijven) en op één account een tekort in het Depot bestaat, terwijl een andere account van dezelfde Klant voldoende saldo heeft, is PriServices gerechtigd het saldo te verrekenen.
  2. PriServices zal de Klant hierover informeren door elke verrekening te vermelden in het financiele overzicht in het portaal en op de factuur en zo nodig overleg plegen over de verrekening. In geval van dringende redenen (bijv. spoedbetaling, dreigende wanbetaling) kan PriServices direct verrekenen om continuïteit van de Diensten te waarborgen.

4.6 Restitutie van het depot na beëindiging

  1. Recht op terugbetaling
    Nadat de Klant zijn/haar account en alle bijbehorende diensten (hierna: “de Overeenkomst”) heeft beëindigd, heeft de Klant gedurende een periode van vijftien (15) maanden het recht om een eventueel resterend saldo in het Depot terug te vorderen. Hiertoe dient de Klant een geldig IBAN-nummer in te geven in het PriPortal, waarop PriServices de restitutie kan overmaken.
  2. Vervaltermijn van vijftien (15) maanden
    Indien de Klant niet binnen vijftien (15) maanden na de beëindiging van de Overeenkomst om terugbetaling van het resterende Depot verzoekt, vervalt het recht om aanspraak te maken op de resterende gelden. Het saldo komt dan definitief toe aan PriServices.
  3. Voorwaarden en termijnen voor terugstorting
    • Indien de Klant gebruikmaakt(e) van automatische incasso:
      PriServices wacht minimaal zesenvijftig (56) dagen na de laatste incassering, alvorens de Depot-restitutie uit te voeren. Dit is om eventuele storneringen, terugboekingen of afrekeningen te verwerken.
    • Indien de Klant geen gebruikmaakt(e) van automatische incasso:
      De restitutie vindt plaats na de eerstvolgende facturatie-/afrekenperiode volgend op de beëindigingsdatum. In deze periode kunnen nog kosten of verbruik worden verwerkt.
    • Verrekening:
      Eventueel nog gemaakte of nagekomen kosten voor de (recent) opgezegde Dienst kunnen in de periode na de beëindiging nog worden verrekend met het saldo in het Depot. Daarna wordt het eventuele restant aan de Klant uitgekeerd.
    • Geen negatief depot elders:
      De depotrestitutie wordt pas uitbetaald als de Klant geen andere accounts bij PriServices heeft met een negatief Depot-saldo (of uitstaande betalingsverplichtingen). PriServices kan een eventueel positief saldo verrekenen met een tekort elders, conform artikel 4.5 van deze voorwaarden.
    • Bancaire kosten:
      Eventuele bank- of transactiekosten (bijvoorbeeld bij internationale overboekingen of creditcard refunds) die gepaard gaan met het terugstorten van het Depot, komen voor rekening van de Klant.
  4. Verzoek en uitvoering
    • De Klant dient via het PriPortal of een andere door PriServices aangegeven weg een restitutieverzoek in te dienen.
    • Zodra aan de hierboven genoemde voorwaarden is voldaan, verplicht PriServices zich om het resterende Depot zo spoedig mogelijk terug te storten op het opgegeven IBAN-nummer.
    • PriServices is niet aansprakelijk voor vertraging indien de Klant onjuiste of onvolledige bankgegevens heeft verstrekt.
    • Uitzonderingen en Overmacht - Indien er sprake is van omstandigheden die vallen onder de definitie van overmacht (zoals vermeld in artikel 6.2 van deze Algemene Voorwaarden), kan de uitbetalingstermijn langer zijn, zonder dat PriServices hiervoor aansprakelijk kan worden gehouden.
    • Indien de oorspronkelijke storting op het Depot via creditcard is gedaan, loopt de restitutie via onze payment provider en kan uitsluitend worden teruggestort op dezelfde creditcard waarmee de betaling is verricht. De Klant dient hiervoor contact op te nemen met PriServices om de nodige stappen te doorlopen.

Artikel 5. Looptijd en wijzigingen in de Voorwaarden

5.1 Looptijd

  1. Deze Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij in de Dienstspecifieke Voorwaarden of in een schriftelijke overeenkomst een bepaalde looptijd is vermeld.

5.2 Wijzigingen in de (Algemene) Voorwaarden

  1. Voor zover het de voorwaarden van PriPost B.V., PriParcel B.V., PriOffice B.V. of PriTelecom betreft, is uitsluitend de betreffende rechtspersoon bevoegd die dienstspecifieke voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Voor de overkoepelende PriServices – Algemene Voorwaarden is PriServices B.V. bevoegd wijzigingen door te voeren.
  2. De in deze overeenkomst beschreven procedure en aankondigingstermijn (30 dagen) gelden in alle gevallen, ongeacht welke rechtspersoon de wijzigingen doorvoert. De Klant wordt over eventuele wijzigingen ten minste 30 dagen vóór de inwerkingtreding geïnformeerd, bijvoorbeeld via e-mail of via de website.
  3. Indien de voorgenomen wijzigingen een wezenlijke verslechtering van de rechten van de Klant of een wezenlijke verzwaring van diens verplichtingen inhouden, heeft de Klant het recht om de overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum waarop de wijzigingen in werking treden. Dit geldt niet indien de wijziging wettelijk verplicht is gesteld.
  4. Als de Klant niet binnen de in lid c genoemde termijn opzegt, wordt de Klant geacht in te stemmen met de wijziging, en blijft de overeenkomst ongewijzigd van kracht maar dan onder de nieuwe voorwaarden vanaf de datum van inwerkingtreding.

Artikel 6 – Opzegtermijn, opzegging, ontbinding en directe beëindiging

6.1 Opzegtermijn

  1. Tenzij in de Dienstspecifieke Voorwaarden voor een specifieke Dienst anders is bepaald, geldt er een opzegtermijn van één (1) kalendermaand. De Klant kan de Overeenkomst voor die Dienst opzeggen per het einde van een kalendermaand via het PriPortal.

6.2 Opzegging door de Klant

  1. De Klant kan de Overeenkomst met PriServices alleen opzeggen wanneer er geen lopende Diensten (PriPost, PriOffice, PriParcel en/of PriTelecom) meer zijn en er geen uitstaande vorderingen bestaan. Zolang de Klant van één of meer van deze Diensten gebruikmaakt, blijft de PriServices-Overeenkomst van kracht en kan niet worden beëindigd.

6.3 Opzegging/Ontbinding door PriServices

  1. PriServices (of de desbetreffende dochter-B.V.) is gerechtigd de Overeenkomst en/of de Dienstenovereenkomst(en) met onmiddellijke ingang te beëindigen of te ontbinden door middel van een schriftelijke of elektronische kennisgeving aan de Klant, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn, in de volgende gevallen:
  2. Gevolgen van beëindiging

6.4 Beëindiging door dochter-BV’s en herroeping

  1. Indien een dochter-BV (PriPost, PriParcel, PriOffice, PriTelecom) de overeenkomst met de Klant beëindigt vanwege wanbetaling of een andere reden, kan binnen de voorwaarden van de betreffende dochter-BV een ‘herroeping’ van deze beëindiging plaatsvinden. Zie in dat geval de dienstspecifieke voorwaarden van de betreffende dochter-BV voor nadere details.

Artikel 7. Ongeoorloofd gebruik na beëindiging

7.1 Einde gebruik van adres/dienst

  1. Na beëindiging of ontbinding van de Overeenkomst – of van een specifieke dienstovereenkomst (zoals PriPost, PriOffice, PriParcel of PriTelecom) – is het de Klant niet langer toegestaan gebruik te maken van het ter beschikking gestelde adres, account, faciliteiten of andere elementen van de Dienst.

7.2 Boete bij voortgezet gebruik

  1. Indien de Klant na (formele) beëindiging toch gebruik blijft maken van (bijvoorbeeld) het postadres (PriPost) of de kantoorlocatie (PriOffice) of andere gerelateerde diensten, kan PriServices – of de betreffende dochter-B.V. – een boete opleggen. De hoogte van deze boete en eventuele administratiekosten staan (dienstspecifiek) vermeld in de betreffende Dienstspecifieke Voorwaarden.

7.3 Aanvullende schadevergoeding

  1. Deze bepaling laat het recht van PriServices of de betreffende dochter-B.V. op aanvullende schadevergoeding onverlet, indien er sprake is van aantoonbare schade, onrechtmatig gebruik of andere redenen om extra kosten te verhalen.

7.4 Herroeping/Einde

  1. Indien een beëindiging wordt herroepen conform de dienstspecifieke voorwaarden (bijv. binnen 3 maanden na wanbetaling), kan de boete geheel of gedeeltelijk worden kwijtgescholden, zie de betreffende dienstspecifieke voorwaarden voor de precieze regeling.

Artikel 8 – STANDBY - Status van het Account

8.1 Gronden voor STANDBY

PriServices (of de respectievelijke dochter-B.V.) kan de Klant de status “STANDBY” toekennen, waarmee de levering van Diensten (volledig of gedeeltelijk) tijdelijk wordt stilgelegd, in de volgende gevallen:
  1. Onvoldoende Depot:
    het (vooraf) betaalde saldo (Depot) is of blijft ontoereikend om lopende of toekomstige kosten te dekken.
  2. Ontbrekende/ongeldige KYC-documenten:
    vereist(e) ID’s, KvK-uittreksels, UBO-verklaringen of aanvullende vragen zijn niet (voldoende) aangeleverd of voldoen niet aan wettelijke eisen.
  3. Vermoeden van fraude of onwettig gebruik:
    er bestaan ernstige aanwijzingen dat de Klant of geadresseerden in strijd met wet- of regelgeving handelen (bijv. witwassen, misleidende reclame).
  4. Beta­lingsachterstand:
    de Klant heeft achterstallige betalingen voor andere Diensten of een negatief Depot in een ander account.
  5. Andere redenen:
    PriServices heeft de Klant op de hoogte gebracht van een specifieke reden (bijv. schending van interne policies of compliance-regels) die STANDBY rechtvaardigt.

8.2 Meldingsplicht en inzage

  1. PriServices informeert de Klant zo spoedig mogelijk, bij voorkeur via het PriPortal, e-mail of pushmelding, dat het account de STANDBY-status heeft gekregen en wat de aanleiding is.
  2. De Klant kan in het PriPortal te allen tijde zien dat het account de STANDBY-status heeft en welke reden(s) zijn opgegeven.

8.3 Gevolgen van STANDBY

  1. De levering van Diensten wordt tijdelijk opgeschort. Zo kan postverwerking, doorsturen (PriPost), telecom (PriTelecom) of andere functionaliteiten in het PriPortal (gedeeltelijk) worden geblokkeerd.
  2. Aangetekende stukken kunnen worden geweigerd. PriServices (of de dochter-B.V.) kan geen handelingen uitvoeren voor niet-geautoriseerde/geblokkeerde geadresseerden.
  3. De Klant blijft tijdens STANDBY doorlopend betalingsplichtig voor (abonnements)kosten en eventuele opslag-, bewaarkosten of andere administratieve kosten.

8.4 Oplossen van de STANDBY-status

  1. Zodra de Klant de oorzaak van de STANDBY wegneemt (bijv. het Depot aanvult, ontbrekende documenten aanlevert, achterstallige facturen betaalt, etc.), beoordeelt PriServices binnen een redelijke termijn of de Dienst(en) kan/kunnen worden herstart.
  2. Indien alle redenen voor STANDBY zijn opgeheven, hervat PriServices de Dienst(en). De benodigde doorlooptijd kan variëren afhankelijk van de administratieve afhandeling.

8.5 Aansprakelijkheid en voortdurende kosten

  1. PriServices kan niet aansprakelijk worden gesteld voor (gevolg)schade als de Klant tijdelijk geen gebruik kan maken van de Dienst(en) tijdens STANDBY, voor zover deze STANDBY-status is veroorzaakt door een van de in lid 1 genoemde gronden.
  2. STANDBY ontheft de Klant niet van doorlopende betalingsverplichtingen, administratie- en/of opslagkosten die in deze periode verschuldigd blijven.

8.6 Einde overeenkomst

  1. Indien de Klant niet binnen een redelijke termijn de grond(en) voor STANDBY wegneemt, kan PriServices (of de respectievelijke dochter-B.V.) de Overeenkomst(en) definitief beëindigen, onverminderd het recht op schadevergoeding en eventuele andere juridische stappen.

Artikel 9. Aansprakelijkheid en overmacht

9.1 Algemene aansprakelijkheidsbeperking

  1. PriServices is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die het rechtstreekse gevolg is van een aan PriServices toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst.
  2. De aansprakelijkheid van PriServices is per gebeurtenis (of per reeks van samenhangende gebeurtenissen) beperkt tot maximaal het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van PriServices in het betreffende geval wordt uitgekeerd, vermeerderd met eventueel van toepassing zijnde eigen risico. Indien de verzekeraar niet uitkeert of geen verzekering van toepassing is, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door de Klant betaalde bedrag voor de Dienst waarop de schade betrekking heeft, met een maximum van € 150,00 per gebeurtenis.
  3. PriServices is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

9.2 Overmacht

  1. PriServices is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van overmacht, waaronder onder meer wordt verstaan: storingen in IT-systemen, internet- of telecommunicatiestoring, stakingen, overheidsmaatregelen, oorlog, natuurrampen, etc.
  2. In geval van overmacht heeft PriServices het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten zolang de overmachtssituatie voortduurt, of de Overeenkomst definitief te ontbinden. De Klant kan in dat geval geen aanspraak maken op enige schadevergoeding.

9.3 Dienstspecifieke Voorwaarden

  1. Eventuele extra of afwijkende aansprakelijkheidsclausules die specifiek verband houden met de aard van de Dienst (bijv. postverlies, logistieke vertraging, telecommunicatiestoringen) staan vermeld in de Dienstspecifieke Voorwaarden.

Artikel 10. B2B vs. B2C

10.1 Algemeen

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op zowel zakelijke (B2B) als particuliere (B2C) Klanten, tenzij een specifieke Dienst uitsluitend gericht is op zakelijke klanten. Waar “Klant” wordt genoemd, omvat dit beide categorieën, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

10.2 Herroepingsrecht (Consumenten)

  1. Indien de Klant consument is (en dus geen rechtspersoon/bedrijf) en de Overeenkomst via internet, telefoon of e-mail (koop op afstand) tot stand komt, dan geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen, tenzij er een wettelijke uitzondering van toepassing is.
  2. De Klant kan binnen deze termijn zonder opgave van redenen de Overeenkomst ontbinden. Eventuele al gemaakte kosten voor geleverde diensten binnen deze periode kunnen, voor zover wettelijk toegestaan, wel in rekening worden gebracht.
  3. Indien de Klant gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht, dient hij/zij dit binnen de bedenktijd aan PriServices te melden via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. e-mail). PriServices zal bij tijdige ontbinding de betaling zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, terugbetalen.

Artikel 11. Privacy

11.1 Privacy Policy

  1. PriServices hecht belang aan zorgvuldige omgang met persoonsgegevens. De wijze waarop PriServices (en eventuele dochter-BV’s/handelsnamen) gegevens verwerkt, staat beschreven in de Privacyverklaring PriServices en Gelieerde Ondernemingen (zie https://www.legaldocs.center/priservices/t01-nl-privacy-statement.html).
  2. Door gebruik te maken van de Diensten en/of het aangaan van de Overeenkomst, stemt de Klant in met dit privacybeleid.

11.2 Cookie Statement

  1. PriServices maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Het gebruik en de doeleinden hiervan worden uitgelegd in het (gezamenlijke) Cookie Statement, te vinden op:
    https://www.legaldocs.center/priservices/t01-nl-cookie-statement.html.

Artikel 12 – Intellectuele Eigendomsrechten

12.1 Eigendom van website, PriPortal en overige software

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrechten, databankrechten, merkrechten, handelsnaamrechten, octrooien en modelrechten) met betrekking tot de website(s), het PriPortal, plug-ins en/of andere koppelingen berusten exclusief bij PriServices B.V. of diens licentiegevers.
  2. Gedurende de duur van de Overeenkomst krijgt de Klant een niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om deze software en/of (online) applicaties te gebruiken voor zover dat noodzakelijk is voor de afname van de Diensten. Het is de Klant niet toegestaan deze software, broncodes, lay-out of databases te kopiëren, te decompileren, openbaar te maken of anderszins te verveelvoudigen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen met PriServices.

12.2 Door de Klant geleverde data

  1. De Klant (of diens toeleverancier) blijft de rechthebbende van alle data of gegevens die hij/zij zelf in het PriPortal invoert of via koppelingen aanlevert. PriServices heeft geen eigendomsrecht op deze data, maar is louter gegevensverwerker in de zin van (onder andere) privacywetgeving (zoals de AVG).
  2. PriServices krijgt wel een beperkt gebruiksrecht om deze data te verwerken, op te slaan, te kopiëren of anderszins te bewerken voor zover dat nodig is voor het uitvoeren van de overeengekomen Diensten.
  3. De Klant staat er voor in dat hij/zij gerechtigd is deze data te gebruiken en vrijwaart PriServices voor eventuele aanspraken van derden die stellen dat het invoeren of verwerken van de data inbreuk maakt op hun (intellectuele) eigendomsrechten.

12.3 Verbod op ongeoorloofd gebruik

  1. Het is de Klant niet toegestaan om (delen van) de door PriServices geleverde software of online omgeving te verhuren, in sublicentie te geven, te vervreemden of op andere wijze aan een derde ter beschikking te stellen.
  2. De Klant zal geen beveiligingsmaatregelen of technische restricties omzeilen die zijn aangebracht om de (intellectuele) eigendomsrechten van PriServices of diens licentiegevers te beschermen.

12.4 Sancties bij overtreding

  1. Bij overtreding van de bepalingen uit dit artikel kan PriServices de Overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen, onverminderd het recht van PriServices om schadevergoeding te vorderen of andere rechtsmaatregelen te nemen.
  2. Indien er sprake is van inbreuk op intellectuele eigendomsrechten, is de Klant een direct opeisbare boete verschuldigd, dan wel een schadevergoeding volgens de wettelijke regels en de bepalingen in deze (en eventueel dienstspecifieke) voorwaarden.

12.5 Beëindiging gebruik

  1. Na beëindiging van de Overeenkomst of de Dienst vervalt het gebruiksrecht van de Klant op de software en/of applicaties die PriServices ter beschikking heeft gesteld. De Klant dient in dat geval ieder verder gebruik te staken en (voor zover van toepassing) alle kopieën, inloggegevens of andere middelen te verwijderen.

Artikel 13. Slotbepalingen

13.1 Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op deze Overeenkomst en alle rechtsbetrekkingen die daaruit voortvloeien, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomst, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag, tenzij dwingendrechtelijke bepalingen anders voorschrijven (bijv. voor consumenten).

13.2 Nietigheid en onverbindendheid

  1. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig of onverbindend blijkt te zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
  2. Partijen zullen over de nietige of onverbindende bepaling in overleg treden om een vervangende bepaling overeen te komen die zoveel mogelijk aansluit bij de strekking van de oorspronkelijke bepaling.

13.3 Overdracht

  1. PriServices is gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde in het geval van bijvoorbeeld een fusie, overname of herstructurering.
  2. De Klant wordt voorafgaand aan een dergelijke overdracht op de hoogte gesteld. Indien de Klant aantoont dat de overdracht voor hem/haar onredelijk bezwarend is, heeft de Klant het recht de Overeenkomst te ontbinden.

13.4 Wijziging en versie

  1. Deze voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op de hieronder vermelde datum en gepubliceerd op de website van PriServices.
  2. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie, zoals van kracht ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst.
  3. In geval van tegenstrijdigheden of verschillen tussen de Nederlandse versie van deze voorwaarden en de vertalingen in andere talen, is de Nederlandse versie bindend.

Einde PriServices – Algemene Voorwaarden


ANNEX A – Voorwaarden Automatische Incasso Machtiging

Artikel A1 Definities

  1. Automatisch Incasso” betreft de methode waarmee de Klant PriServices of diens aangewezen incassopartner opdracht geeft om op vooraf overeengekomen termijnen bedragen automatisch van zijn/haar bankrekening af te schrijven, conform de SEPA Direct Debit-regeling.
  2. Incassomachtiging” betekent de schriftelijke of digitale toestemming, afgegeven via het PriPortal, waarmee de Klant PriServices machtigt tot het uitvoeren van de automatische incasso.

Artikel A2 Toepassingsgebied

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle Incasso-opdrachten die PriServices namens de verschillende Pri-diensten uitvoert voor:
  2. De Incassomachtiging is niet van toepassing op betalingen voor PriParcel-zendingen.

Artikel A3 Machtiging en procedure

  1. Door het activeren van de Automatisch Incasso via het PriPortal verleent de Klant PriServices de opdracht om op de overeengekomen termijnen het verschuldigde bedrag van de opgegeven bankrekening af te schrijven.
  2. PriServices voldoet bij de uitvoering van deze incasso’s aan de geldende SEPA Direct Debit-regels en andere relevante wet- en regelgeving.
  3. In geval van een mislukte incasso (stornering) ontvangt de Klant hiervan een melding en wordt er een tweede poging ondernomen.
  4. Bij herhaaldelijke storneringen behoudt PriServices zich het recht voor de Incassomachtiging geheel in te trekken.

Artikel A4 Verplichtingen van de Klant

  1. De Klant dient te allen tijde correcte en actuele bankgegevens aan te leveren en te onderhouden in het PriPortal.
  2. De Klant is verantwoordelijk voor eventuele bank- of transactiekosten die door zijn/haar bank worden aangerekend in verband met de Incasso.

Artikel A5 Notificatie en variabele incassobedragen

  1. PriServices zal de Klant ten minste 2 dagen voorafgaand aan een geplande incasso op de hoogte stellen, bijvoorbeeld via e-mail.
  2. Het te incasseren bedrag kan variëren, afhankelijk van de afgenomen diensten en het saldo in het Depot.
  3. Bij een PriOffice-lidmaatschap (maandcontract) zal PriServices op de eerste dag van elke maand, separaat van eventuele incasso’s voor het Depot, een incassering uitvoeren voor de maandelijkse lidmaatschapskosten.

Artikel A6 Borg en incassokosten

  1. PriServices behoudt zich het recht voor om voorafgaand aan de eerste incasso een borg te vragen.
  2. Alle kosten die verband houden met het uitvoeren van de Automatisch Incasso – waaronder banktransactiekosten en administratiekosten – zijn voor rekening van de Klant, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Artikel A7 Wijziging en intrekking van de machtiging

  1. De Klant kan te allen tijde de Incassomachtiging intrekken of wijzigen via het PriPortal.
  2. PriServices behoudt zich het recht voor de Incassomachtiging eenzijdig te wijzigen, mits de Klant hiervan ten minste 30 dagen voorafgaand aan de wijziging schriftelijk of elektronisch wordt geïnformeerd.
  3. Indien de Klant de Incassomachtiging intrekt, blijft hij/zij gehouden tot betaling van alle bedragen die reeds verschuldigd zijn tot de datum van intrekking.

Artikel A8 Slotbepalingen

  1. Deze Voorwaarden Automatisch Incasso vormen een integraal onderdeel van de PriServices – Algemene Voorwaarden en zijn van toepassing op alle Overeenkomsten waarbij Automatisch Incasso als betaalmiddel is gekozen.
  2. Op deze voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing en geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag.

Einde ANNEX A – Voorwaarden Automatische Incasso Machtiging


Versie: 2.0

Datum: 18-01-2025