Artikel 8 – STANDBY - Status van het Account
8.1 Gronden voor STANDBY
PriServices (of de respectievelijke dochter-B.V.) kan de Klant de status “STANDBY” toekennen, waarmee de levering van Diensten (volledig of gedeeltelijk) tijdelijk wordt stilgelegd, in de volgende gevallen:
- Onvoldoende Depot:
het (vooraf) betaalde saldo (Depot) is of blijft ontoereikend om lopende of toekomstige kosten te dekken.
- Ontbrekende/ongeldige KYC-documenten:
vereist(e) ID’s, KvK-uittreksels, UBO-verklaringen of aanvullende vragen zijn niet (voldoende) aangeleverd of voldoen niet aan wettelijke eisen.
- Vermoeden van fraude of onwettig gebruik:
er bestaan ernstige aanwijzingen dat de Klant of geadresseerden in strijd met wet- of regelgeving handelen (bijv. witwassen, misleidende reclame).
- Betalingsachterstand:
de Klant heeft achterstallige betalingen voor andere Diensten of een negatief Depot in een ander account.
- Andere redenen:
PriServices heeft de Klant op de hoogte gebracht van een specifieke reden (bijv. schending van interne policies of compliance-regels) die STANDBY rechtvaardigt.
8.2 Meldingsplicht en inzage
- PriServices informeert de Klant zo spoedig mogelijk, bij voorkeur via het PriPortal, e-mail of pushmelding, dat het account de STANDBY-status heeft gekregen en wat de aanleiding is.
- De Klant kan in het PriPortal te allen tijde zien dat het account de STANDBY-status heeft en welke reden(s) zijn opgegeven.
8.3 Gevolgen van STANDBY
- De levering van Diensten wordt tijdelijk opgeschort. Zo kan postverwerking, doorsturen (PriPost), telecom (PriTelecom) of andere functionaliteiten in het PriPortal (gedeeltelijk) worden geblokkeerd.
- Aangetekende stukken kunnen worden geweigerd. PriServices (of de dochter-B.V.) kan geen handelingen uitvoeren voor niet-geautoriseerde/geblokkeerde geadresseerden.
- De Klant blijft tijdens STANDBY doorlopend betalingsplichtig voor (abonnements)kosten en eventuele opslag-, bewaarkosten of andere administratieve kosten.
8.4 Oplossen van de STANDBY-status
- Zodra de Klant de oorzaak van de STANDBY wegneemt (bijv. het Depot aanvult, ontbrekende documenten aanlevert, achterstallige facturen betaalt, etc.), beoordeelt PriServices binnen een redelijke termijn of de Dienst(en) kan/kunnen worden herstart.
- Indien alle redenen voor STANDBY zijn opgeheven, hervat PriServices de Dienst(en). De benodigde doorlooptijd kan variëren afhankelijk van de administratieve afhandeling.
8.5 Aansprakelijkheid en voortdurende kosten
- PriServices kan niet aansprakelijk worden gesteld voor (gevolg)schade als de Klant tijdelijk geen gebruik kan maken van de Dienst(en) tijdens STANDBY, voor zover deze STANDBY-status is veroorzaakt door een van de in lid 1 genoemde gronden.
- STANDBY ontheft de Klant niet van doorlopende betalingsverplichtingen, administratie- en/of opslagkosten die in deze periode verschuldigd blijven.
8.6 Einde overeenkomst
- Indien de Klant niet binnen een redelijke termijn de grond(en) voor STANDBY wegneemt, kan PriServices (of de respectievelijke dochter-B.V.) de Overeenkomst(en) definitief beëindigen, onverminderd het recht op schadevergoeding en eventuele andere juridische stappen.
Artikel 9. Aansprakelijkheid en overmacht
9.1 Algemene aansprakelijkheidsbeperking
- PriServices is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die het rechtstreekse gevolg is van een aan PriServices toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst.
- De aansprakelijkheid van PriServices is per gebeurtenis (of per reeks van samenhangende gebeurtenissen) beperkt tot maximaal het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van PriServices in het betreffende geval wordt uitgekeerd, vermeerderd met eventueel van toepassing zijnde eigen risico. Indien de verzekeraar niet uitkeert of geen verzekering van toepassing is, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door de Klant betaalde bedrag voor de Dienst waarop de schade betrekking heeft, met een maximum van € 150,00 per gebeurtenis.
- PriServices is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
9.2 Overmacht
- PriServices is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van overmacht, waaronder onder meer wordt verstaan: storingen in IT-systemen, internet- of telecommunicatiestoring, stakingen, overheidsmaatregelen, oorlog, natuurrampen, etc.
- In geval van overmacht heeft PriServices het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten zolang de overmachtssituatie voortduurt, of de Overeenkomst definitief te ontbinden. De Klant kan in dat geval geen aanspraak maken op enige schadevergoeding.
9.3 Dienstspecifieke Voorwaarden
- Eventuele extra of afwijkende aansprakelijkheidsclausules die specifiek verband houden met de aard van de Dienst (bijv. postverlies, logistieke vertraging, telecommunicatiestoringen) staan vermeld in de Dienstspecifieke Voorwaarden.
Artikel 10. B2B vs. B2C
10.1 Algemeen
- Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op zowel zakelijke (B2B) als particuliere (B2C) Klanten, tenzij een specifieke Dienst uitsluitend gericht is op zakelijke klanten. Waar “Klant” wordt genoemd, omvat dit beide categorieën, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
10.2 Herroepingsrecht (Consumenten)
- Indien de Klant consument is (en dus geen rechtspersoon/bedrijf) en de Overeenkomst via internet, telefoon of e-mail (koop op afstand) tot stand komt, dan geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen, tenzij er een wettelijke uitzondering van toepassing is.
- De Klant kan binnen deze termijn zonder opgave van redenen de Overeenkomst ontbinden. Eventuele al gemaakte kosten voor geleverde diensten binnen deze periode kunnen, voor zover wettelijk toegestaan, wel in rekening worden gebracht.
- Indien de Klant gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht, dient hij/zij dit binnen de bedenktijd aan PriServices te melden via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. e-mail). PriServices zal bij tijdige ontbinding de betaling zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, terugbetalen.
Artikel 11. Privacy
11.1 Privacy Policy
- PriServices hecht belang aan zorgvuldige omgang met persoonsgegevens. De wijze waarop PriServices (en eventuele dochter-BV’s/handelsnamen) gegevens verwerkt, staat beschreven in de Privacyverklaring PriServices en Gelieerde Ondernemingen (zie https://www.legaldocs.center/priservices/t01-nl-privacy-statement.html).
- Door gebruik te maken van de Diensten en/of het aangaan van de Overeenkomst, stemt de Klant in met dit privacybeleid.
11.2 Cookie Statement
- PriServices maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Het gebruik en de doeleinden hiervan worden uitgelegd in het (gezamenlijke) Cookie Statement, te vinden op:
https://www.legaldocs.center/priservices/t01-nl-cookie-statement.html.
Artikel 12 – Intellectuele Eigendomsrechten
12.1 Eigendom van website, PriPortal en overige software
- Alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrechten, databankrechten, merkrechten, handelsnaamrechten, octrooien en modelrechten) met betrekking tot de website(s), het PriPortal, plug-ins en/of andere koppelingen berusten exclusief bij PriServices B.V. of diens licentiegevers.
- Gedurende de duur van de Overeenkomst krijgt de Klant een niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om deze software en/of (online) applicaties te gebruiken voor zover dat noodzakelijk is voor de afname van de Diensten. Het is de Klant niet toegestaan deze software, broncodes, lay-out of databases te kopiëren, te decompileren, openbaar te maken of anderszins te verveelvoudigen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen met PriServices.
12.2 Door de Klant geleverde data
- De Klant (of diens toeleverancier) blijft de rechthebbende van alle data of gegevens die hij/zij zelf in het PriPortal invoert of via koppelingen aanlevert. PriServices heeft geen eigendomsrecht op deze data, maar is louter gegevensverwerker in de zin van (onder andere) privacywetgeving (zoals de AVG).
- PriServices krijgt wel een beperkt gebruiksrecht om deze data te verwerken, op te slaan, te kopiëren of anderszins te bewerken voor zover dat nodig is voor het uitvoeren van de overeengekomen Diensten.
- De Klant staat er voor in dat hij/zij gerechtigd is deze data te gebruiken en vrijwaart PriServices voor eventuele aanspraken van derden die stellen dat het invoeren of verwerken van de data inbreuk maakt op hun (intellectuele) eigendomsrechten.
12.3 Verbod op ongeoorloofd gebruik
- Het is de Klant niet toegestaan om (delen van) de door PriServices geleverde software of online omgeving te verhuren, in sublicentie te geven, te vervreemden of op andere wijze aan een derde ter beschikking te stellen.
- De Klant zal geen beveiligingsmaatregelen of technische restricties omzeilen die zijn aangebracht om de (intellectuele) eigendomsrechten van PriServices of diens licentiegevers te beschermen.
12.4 Sancties bij overtreding
- Bij overtreding van de bepalingen uit dit artikel kan PriServices de Overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen, onverminderd het recht van PriServices om schadevergoeding te vorderen of andere rechtsmaatregelen te nemen.
- Indien er sprake is van inbreuk op intellectuele eigendomsrechten, is de Klant een direct opeisbare boete verschuldigd, dan wel een schadevergoeding volgens de wettelijke regels en de bepalingen in deze (en eventueel dienstspecifieke) voorwaarden.
12.5 Beëindiging gebruik
- Na beëindiging van de Overeenkomst of de Dienst vervalt het gebruiksrecht van de Klant op de software en/of applicaties die PriServices ter beschikking heeft gesteld. De Klant dient in dat geval ieder verder gebruik te staken en (voor zover van toepassing) alle kopieën, inloggegevens of andere middelen te verwijderen.
Artikel 13. Slotbepalingen
13.1 Toepasselijk recht en geschillen
- Op deze Overeenkomst en alle rechtsbetrekkingen die daaruit voortvloeien, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomst, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag, tenzij dwingendrechtelijke bepalingen anders voorschrijven (bijv. voor consumenten).
13.2 Nietigheid en onverbindendheid
- Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig of onverbindend blijkt te zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
- Partijen zullen over de nietige of onverbindende bepaling in overleg treden om een vervangende bepaling overeen te komen die zoveel mogelijk aansluit bij de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
13.3 Overdracht
- PriServices is gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde in het geval van bijvoorbeeld een fusie, overname of herstructurering.
- De Klant wordt voorafgaand aan een dergelijke overdracht op de hoogte gesteld. Indien de Klant aantoont dat de overdracht voor hem/haar onredelijk bezwarend is, heeft de Klant het recht de Overeenkomst te ontbinden.
13.4 Wijziging en versie
- Deze voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op de hieronder vermelde datum en gepubliceerd op de website van PriServices.
- Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie, zoals van kracht ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst.
- In geval van tegenstrijdigheden of verschillen tussen de Nederlandse versie van deze voorwaarden en de vertalingen in andere talen, is de Nederlandse versie bindend.
Einde PriServices – Algemene Voorwaarden
ANNEX A – Voorwaarden Automatische Incasso Machtiging
Artikel A1 Definities
- “Automatisch Incasso” betreft de methode waarmee de Klant PriServices of diens aangewezen incassopartner opdracht geeft om op vooraf overeengekomen termijnen bedragen automatisch van zijn/haar bankrekening af te schrijven, conform de SEPA Direct Debit-regeling.
- “Incassomachtiging” betekent de schriftelijke of digitale toestemming, afgegeven via het PriPortal, waarmee de Klant PriServices machtigt tot het uitvoeren van de automatische incasso.
Artikel A2 Toepassingsgebied
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle Incasso-opdrachten die PriServices namens de verschillende Pri-diensten uitvoert voor:
- Het automatisch opwaarderen van het prepaid Depot, zodat er voldoende saldo aanwezig is om de Diensten te kunnen blijven afnemen;
- Het innen van maandelijkse PriOffice-lidmaatschapskosten.
- De Incassomachtiging is niet van toepassing op betalingen voor PriParcel-zendingen.
Artikel A3 Machtiging en procedure
- Door het activeren van de Automatisch Incasso via het PriPortal verleent de Klant PriServices de opdracht om op de overeengekomen termijnen het verschuldigde bedrag van de opgegeven bankrekening af te schrijven.
- PriServices voldoet bij de uitvoering van deze incasso’s aan de geldende SEPA Direct Debit-regels en andere relevante wet- en regelgeving.
- In geval van een mislukte incasso (stornering) ontvangt de Klant hiervan een melding en wordt er een tweede poging ondernomen.
- Bij herhaaldelijke storneringen behoudt PriServices zich het recht voor de Incassomachtiging geheel in te trekken.
Artikel A4 Verplichtingen van de Klant
- De Klant dient te allen tijde correcte en actuele bankgegevens aan te leveren en te onderhouden in het PriPortal.
- De Klant is verantwoordelijk voor eventuele bank- of transactiekosten die door zijn/haar bank worden aangerekend in verband met de Incasso.
Artikel A5 Notificatie en variabele incassobedragen
- PriServices zal de Klant ten minste 2 dagen voorafgaand aan een geplande incasso op de hoogte stellen, bijvoorbeeld via e-mail.
- Het te incasseren bedrag kan variëren, afhankelijk van de afgenomen diensten en het saldo in het Depot.
- Bij een PriOffice-lidmaatschap (maandcontract) zal PriServices op de eerste dag van elke maand, separaat van eventuele incasso’s voor het Depot, een incassering uitvoeren voor de maandelijkse lidmaatschapskosten.
Artikel A6 Borg en incassokosten
- PriServices behoudt zich het recht voor om voorafgaand aan de eerste incasso een borg te vragen.
- Alle kosten die verband houden met het uitvoeren van de Automatisch Incasso – waaronder banktransactiekosten en administratiekosten – zijn voor rekening van de Klant, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
Artikel A7 Wijziging en intrekking van de machtiging
- De Klant kan te allen tijde de Incassomachtiging intrekken of wijzigen via het PriPortal.
- PriServices behoudt zich het recht voor de Incassomachtiging eenzijdig te wijzigen, mits de Klant hiervan ten minste 30 dagen voorafgaand aan de wijziging schriftelijk of elektronisch wordt geïnformeerd.
- Indien de Klant de Incassomachtiging intrekt, blijft hij/zij gehouden tot betaling van alle bedragen die reeds verschuldigd zijn tot de datum van intrekking.
Artikel A8 Slotbepalingen
- Deze Voorwaarden Automatisch Incasso vormen een integraal onderdeel van de PriServices – Algemene Voorwaarden en zijn van toepassing op alle Overeenkomsten waarbij Automatisch Incasso als betaalmiddel is gekozen.
- Op deze voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing en geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag.
Einde ANNEX A – Voorwaarden Automatische Incasso Machtiging
Versie: 2.0
Datum: 18-01-2025